
Van handmatig rekenwerk naar
Hogere productiviteit
3+ uur per week bespaart

Bedrijf
Industrie
Outbound Sales, B2B
Koppelingen
Leaddesk, Salesdock
Medewerkers
40-50
Over The Sales Academy (TSA)
The Sales Academy (TSA) begon 7 jaar geleden onder de naam Quick Net Solutions. Uiteindelijk koos het bedrijf voor de naam The Sales Academy, omdat deze beter aansluit bij hun missie: jong sales talent opleiden en begeleiden aan het begin van hun carrière.
TSA is een salesorganisatie actief in de B2B-markt en een van de top-partners van Ziggo. Met een team van 40 tot 50 medewerkers, verspreid over meerdere kantoren, richt TSA zich op outbound sales. Het team werkt dagelijks met tools zoals Leaddesk (belapplicatie) en Salesdock (offertetool) om hun salesprocessen te optimaliseren.

“We dachten eerst dat SalesDash gewoon een scoreboard was, maar inmiddels is het een essentieel onderdeel van onze organisatie geworden.”
Yasin Tipiler – Eigenaar van The Sales Academy

Uitdaging
The Sales Academy kampte met de volgende uitdagingen.
Of bekijk een fragment:
1. Een complex bonussysteem zorgde voor veel manueel rekenwerk
TSA werkte met een staffelsysteem om commissies te berekenen. Iedere staffel in dit ‘Jungle’-systeem had specifieke voorwaarden en criteria op basis van gerealiseerde omzet en aantal sales. Het handmatig bijhouden van welke medewerker in welke staffel viel, was een tijdrovend en foutgevoelig proces. Managers moesten gegevens uit verschillende systemen halen, deze handmatig verwerken in Excel en vervolgens de resultaten updaten op whiteboards. Hier waren ze uren per week mee bezig.
2. Gebrek aan real-time inzicht in resultaten voor de verkopers
Medewerkers hadden geen directe toegang tot hun eigen scores en ranking. Ze waren afhankelijk van handmatige berekeningen door managers, waardoor ze slechts periodiek inzicht kregen in hun prestaties. Dit gebrek aan directe feedback zorgde ervoor dat prestaties minder leefden op de werkvloer, wat de motivatie verlaagde en uiteindelijk de resultaten in negatieve zin beïnvloedde.
3. Incentives waren tijdrovend om te organiseren en bij te houden
TSA organiseert jaarlijks meerdere incentives en challenges, waaronder incentive trips naar bestemmingen zoals Dubai en Marrakech. Deze beloningen vormen een belangrijk onderdeel van hun bedrijfscultuur en zijn een grote reden waarom jonge verkopers het zo leuk vinden om hier te werken. Echter, het opzetten en bijhouden van deze salescompetities ging volledig manueel. Managers moesten wekelijks tussenstanden berekenen en handmatig delen in groepsapps, wat het proces inefficiënt en minder effectief maakte.
4. Geen software partner die snel kon schakelen
Eerdere tools en dashboards waren niet specifiek ontworpen voor de salesbranche en werden ontwikkeld door buitenlandse partijen die minder kennis hadden van TSA’s specifieke behoeften. Dit zorgde voor trage communicatie en beperkte flexibiliteit. De sales branche is een snelle business en TSA wilde samenwerken met een partij die hierin mee kan!
Oplossing
SalesDash bood een alles-in-één oplossing die deze uitdagingen oploste:
KPI’s
De KPI’s die getracked worden:
“Als ik nu terugkijk, is het absoluut geen ‘nice to have’ meer, maar echt een must. Wat SalesDash zo waardevol maakt, is de flexibiliteit. We integreren het nu op veel verschillende manieren binnen onze organisatie en dat maakt SalesDash een essentieel onderdeel van TSA.”
Yasin Tiliper
•
Eigenaar van The Sales Academy

Resultaten
De implementatie van SalesDash leidde tot mooie resultaten:
Herkenbaar?
Loop jij ook tegen dit soort uitdagingen aan? Neem contact met ons op – we kijken graag samen naar de mogelijkheden om jouw organisatie te versterken
of mail: info@salesdash-app.nl