marketing movement logo

Hoe Marketing Movement grip kreeg op data en uren per week bespaart met SalesDash.

Uren tijdsbesparing
Hogere productiviteit
marketing movement kantoor
Industrie

Outbound Sales, B2B en B2C

Koppelingen

Leaddesk, Salesdock, Mangl, Tess

Medewerkers

200-300

Over Marketing Movement

Marketing Movement ondersteunt opdrachtgevers op het gebied van marketing en sales binnen diverse sectoren. Ze zijn actief in telecom en energie, maar verkopen ook afspraken en fysieke producten, zoals verduurzaamheidsoplossingen. Met een team van 200 tot 300 medewerkers, verspreid over meerdere kantoren, werken ze dagelijks met tools zoals Leaddesk, Salesdock, Mangl en Tess.

jamal profielfoto

“Wat heb ik deze maand verdiend? Hoeveel sales heb ik gemaakt? Dat was lastig te visualiseren. Iedereen moest dit zelf bijhouden in Excel en ik was uren bezig om al die bestanden samen te voegen en cijfers handmatig te berekenen.”

Jamal Limam –  Eigenaar bij Marketing Movement

kantoor marketing movement

Uitdaging

Bij een organisatie waar honderden medewerkers dagelijks werken aan sales en marketing, is inzicht in data en prestaties cruciaal. Toch liep Marketing Movement tegen een aantal serieuze uitdagingen aan.

Of bekijk een fragment:

1. Geen centrale plek waar alle datastromen samenkomen

Marketing Movement werkt met verschillende tools, zoals Salesdock en LeadDesk, maar deze systemen waren niet met elkaar verbonden. Managers en medewerkers moesten zelf data uit deze systemen combineren in Excel-bestanden, wat leidde tot versnipperde en inconsistente data.

2. Uren per week kwijt aan Excel-werk

Voor Jamal, die deze overzichten moest samenvoegen, werd dit een tijdrovende klus. Hij spendeerde uren per week aan het handmatig combineren van spreadsheets om er een coherent geheel van te maken.

3. Gebrek aan financieel overzicht voor de directie

Niet alleen medewerkers hadden moeite met inzicht in hun cijfers, ook de directie had geen duidelijk financieel overzicht. Ze moesten dagelijks meerdere Excel-bestanden doorspitten om te bepalen wat er onderaan de streep overbleef.

4. Buitenlandse gamification-partij bracht meer problemen dan oplossingen

Om dit op te lossen, probeerde Marketing Movement eerst een buitenlandse dashboarding-tool. Maar in plaats van een oplossing, leverde dit nieuwe problemen op. De software was onoverzichtelijk en inflexibel, en er was nauwelijks ondersteuning. Ze moesten bijna een IT’er in dienst nemen om het werkend te krijgen, terwijl het juist bedoeld was om zaken makkelijker te maken.

5. Incentives organiseren was omslachtig en niet effectief

De grootste behoefte was meer grip op de datastromen, maar ook het organiseren van competities en incentive-challenges verliep moeizaam. Alles werd handmatig beheerd via Excel-bestanden en Canva-designs, wat het proces tijdrovend en inefficiënt maakte.

De oplossing bestaat uit een aantal onderdelen.

KPI’s

De KPI’s die getracked worden:

Aantal sales

Op propositie-, medewerker- en teamniveau.

Aantal aansluitingen

Op propositie-, medewerker- en teamniveau.

Annuleringspercentage

Op propositie-, medewerker- en teamniveau.

Effectieve beltijd

Op medewerker- en teamniveau.

Aantal gesprekken

Op medewerker- en teamniveau.

Conversiepercentage

Op medewerker- en teamniveau.

Bruto commissie

Op medewerker- en teamniveau.

Netto commissie

Op medewerker- en teamniveau.

“Eerst maakte het niet uit als jij onderaan de lijst stond, want er was helemaal geen lijst. Nu staan er gewoon 8 tot 10 schermen aan in elk kantoor en wil je bovenaan staan! Je merkt dat mensen daardoor net een beetje extra hun best doen om gas te geven.”

Jamal Limam

Eigenaar bij Marketing Movement

jamal profielfoto

Resultaten

De implementatie van SalesDash leidde tot mooie resultaten:

2-4 uur tijdsbesparing

Per week.

Hogere productiviteit

door transparantie in resultaten.

Kraakhelder inzicht

De directie ziet in real-time wat er financieel speelt, zonder tijdverlies.

Hogere betrokkenheid

van medewerkers door interactieve en transparante competities.

Herkenbaar?

Loop jij ook tegen dit soort uitdagingen aan? Neem contact met ons op – we kijken graag samen naar de mogelijkheden om jouw organisatie te versterken

Andere case study bekijken?