
Uren tijdsbesparing
Hogere productiviteit

Bedrijf
Industrie
Outbound Sales, B2B en B2C
Koppelingen
Leaddesk, Salesdock, Mangl, Tess
Medewerkers
200-300
Over Marketing Movement
Marketing Movement ondersteunt opdrachtgevers op het gebied van marketing en sales binnen diverse sectoren. Ze zijn actief in telecom en energie, maar verkopen ook afspraken en fysieke producten, zoals verduurzaamheidsoplossingen. Met een team van 200 tot 300 medewerkers, verspreid over meerdere kantoren, werken ze dagelijks met tools zoals Leaddesk, Salesdock, Mangl en Tess.

“Wat heb ik deze maand verdiend? Hoeveel sales heb ik gemaakt? Dat was lastig te visualiseren. Iedereen moest dit zelf bijhouden in Excel en ik was uren bezig om al die bestanden samen te voegen en cijfers handmatig te berekenen.”
Jamal Limam – Eigenaar bij Marketing Movement

Uitdaging
Bij een organisatie waar honderden medewerkers dagelijks werken aan sales en marketing, is inzicht in data en prestaties cruciaal. Toch liep Marketing Movement tegen een aantal serieuze uitdagingen aan.
Of bekijk een fragment:
1. Geen centrale plek waar alle datastromen samenkomen
Marketing Movement werkt met verschillende tools, zoals Salesdock en LeadDesk, maar deze systemen waren niet met elkaar verbonden. Managers en medewerkers moesten zelf data uit deze systemen combineren in Excel-bestanden, wat leidde tot versnipperde en inconsistente data.
2. Uren per week kwijt aan Excel-werk
Voor Jamal, die deze overzichten moest samenvoegen, werd dit een tijdrovende klus. Hij spendeerde uren per week aan het handmatig combineren van spreadsheets om er een coherent geheel van te maken.
3. Gebrek aan financieel overzicht voor de directie
Niet alleen medewerkers hadden moeite met inzicht in hun cijfers, ook de directie had geen duidelijk financieel overzicht. Ze moesten dagelijks meerdere Excel-bestanden doorspitten om te bepalen wat er onderaan de streep overbleef.
4. Buitenlandse gamification-partij bracht meer problemen dan oplossingen
Om dit op te lossen, probeerde Marketing Movement eerst een buitenlandse dashboarding-tool. Maar in plaats van een oplossing, leverde dit nieuwe problemen op. De software was onoverzichtelijk en inflexibel, en er was nauwelijks ondersteuning. Ze moesten bijna een IT’er in dienst nemen om het werkend te krijgen, terwijl het juist bedoeld was om zaken makkelijker te maken.
5. Incentives organiseren was omslachtig en niet effectief
De grootste behoefte was meer grip op de datastromen, maar ook het organiseren van competities en incentive-challenges verliep moeizaam. Alles werd handmatig beheerd via Excel-bestanden en Canva-designs, wat het proces tijdrovend en inefficiënt maakte.
Oplossing
De oplossing bestaat uit een aantal onderdelen.
KPI’s
De KPI’s die getracked worden:
“Eerst maakte het niet uit als jij onderaan de lijst stond, want er was helemaal geen lijst. Nu staan er gewoon 8 tot 10 schermen aan in elk kantoor en wil je bovenaan staan! Je merkt dat mensen daardoor net een beetje extra hun best doen om gas te geven.”
Jamal Limam
•
Eigenaar bij Marketing Movement

Resultaten
De implementatie van SalesDash leidde tot mooie resultaten:
Herkenbaar?
Loop jij ook tegen dit soort uitdagingen aan? Neem contact met ons op – we kijken graag samen naar de mogelijkheden om jouw organisatie te versterken
of mail: info@salesdash-app.nl