Uren tijdsbesparing
Hogere productiviteit

Bedrijf
Industrie
Outbound Sales, B2B en B2C
Koppelingen
Steam-connect, Salesdock
Medewerkers
15-25
Over Nutscontact
Nutscontact is een salesorganisatie actief in zowel B2B als B2C, gespecialiseerd in telecomproposities. Ze zetten sterk in op persoonlijke ontwikkeling en investeren veel energie in het creëren van een motiverende en effectieve werkomgeving voor hun verkopers. Met een team van 15 tot 25 medewerkers focussen ze op outbound sales, waarbij ze dagelijks gebruikmaken van tools zoals Salesdock en Steam-Connect om hun processen uit te voeren.

“Als we rondlopen op kantoor staat bij bijna iedere verkoper één scherm open met SalesDash.”
Marco Benlolo – Commercieel Directeur bij Nutscontact

Uitdaging
Bij Nutscontact geloven ze sterk in het zichtbaar maken van targets en resultaten om de cultuur en prestaties te verbeteren. Maar hun bestaande oplossing sloot niet goed aan bij hun behoeften en leverde flink wat frustratie op.
Of bekijk het interview:
1. Geen goede manier om targets en resultaten te managen en visualiseren
De bestaande buitenlandse tool bood beperkte mogelijkheden en sloot niet aan op de manier waarop Nutscontact doelen en prestaties wilde presenteren: namelijk op team- en individueel niveau. Contact met de aanbieder verliep moeizaam, waardoor gewenste aanpassingen langzaam of niet gerealiseerd werden. Hierdoor werd het platform niet optimaal benut en bleef de impact op de organisatie beperkt.
2. Handmatige data-invoer leidde tot uren administratief werk
Daar kwam nog bij dat alle cijfers handmatig in een Google Sheet moesten worden bijgewerkt. Dit kon alleen met Salesdock-data en kostte minimaal 30 minuten per dag. Na elke pauze moest een medewerker de nieuwste sales invoeren om de dashboards up-to-date te houden. Dit tijdsintensieve en foutgevoelige proces zorgde niet alleen voor frustratie, maar ook voor vertraging in de beschikbaarheid van actuele data.
3. Belangrijke data ontbrak door het ontbreken van een Steam-koppeling
Terwijl de Salesdock-data nog handmatig verwerkt kon worden, kon bel-data uit Steam helemaal niet gebruikt worden. Het was simpelweg onmogelijk om dit handmatig bij te houden, waardoor deze waardevolle informatie niet werd meegenomen in de sturing en targets. Dit betekende dat een cruciaal onderdeel van het verkoopproces volledig buiten beeld bleef.
4. Dashboard werd nauwelijks gebruikt door gebrek aan real-time inzicht
Door de gebrekkige en vertraagde data was het dashboard niet betrouwbaar en werd het nauwelijks gebruikt. Medewerkers zagen het niet als een nuttige tool, waardoor het dashboard niet leefde binnen de organisatie. Dit had een directe impact op de energie, het plezier en de resultaten op de werkvloer. Nutscontact overwoog zelfs volledig te stoppen met dashboarding, omdat het meer een last dan een hulpmiddel leek te zijn.
Oplossing
De oplossing bestaat uit een aantal onderdelen.
KPI’s
De KPI’s die getracked worden:
“Voor mij als commercieel directeur is het een stuk makkelijker om het geheel te managen met een tool als SalesDash. We zijn nu veel eerder in staat om te weten waar verkopers staan en welke keuzes we moeten maken om richting dat doel te bewegen.”
Marco Benlolo
•
Commercieel Directeur bij Nutscontact

Resultaten
De implementatie van SalesDash leidde tot mooie resultaten:
Herkenbaar?
Loop jij ook tegen dit soort uitdagingen aan? Neem contact met ons op – we kijken graag samen naar de mogelijkheden om jouw organisatie te versterken
of mail: info@salesdash-app.nl