Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN SalesDash C.Q. SYSTEM23 B.V. (Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 89083318).

  • Definities
    1. “Algemene Voorwaarden” verwijst naar deze huidige voorwaarden.
    2. “SalesDash” verwijst naar SalesDash, System23 B.V., Torenallee 45, 5617BA Eindhoven, Nederland. Geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 89083318.
    3. “Abonnee” verwijst naar een klant die de Service bij SalesDash heeft besteld of die de Service gratis of als proefversie van SalesDash heeft ontvangen.
    4. “Service” verwijst naar de door de Abonnee bij SalesDash bestelde diensten en/of producten, evenals diensten en/of producten die gratis aan de Abonnee worden verstrekt.
    5. “Licentie” verwijst naar de personen van wie de gegevens worden verzonden en/of ontvangen van/naar SalesDash in verband met de aan de Abonnee geleverde Service.
    6. “Orderbevestiging” verwijst naar een door SalesDash aan de Abonnee verzonden orderbevestiging waarin de individuele voorwaarden worden bevestigd die zijn overeengekomen tussen SalesDash en de Abonnee met betrekking tot het gebruik van de Service.
    7. “Overeenkomst” verwijst naar de overeenkomst tussen SalesDash en de Abonnee met betrekking tot het leveren van de Service aan de Abonnee, inclusief de orderbevestiging en deze Algemene Voorwaarden.
    8. “Gratis proefversie” verwijst naar een periode van maximaal 14 dagen of een anders overeengekomen periode waarin de Abonnee de Service gratis en zonder enige verplichting kan evalueren.
    9. “Beta-versie” en “Beta-functies” verwijzen naar nieuwe services en functies die gratis aan de Abonnee kunnen worden verstrekt naast de services vermeld in de Overeenkomst.
    10. “Initiële abonnementsperiode” verwijst naar de periode vanaf het begin van de Overeenkomst tot deze kan worden beëindigd door de Abonnee of SalesDash volgens de orderbevestiging.
    11. “Verlengingsperiode” verwijst naar de volgende periode na de Initiële abonnementsperiode.
    12. “Abonnementsperiode” verwijst naar de volledige periode waarin de Overeenkomst van kracht is, inclusief de Initiële abonnementsperiode en volgende Verlengingsperiodes.
    13. “Vertrouwelijke informatie” betekent alle informatie die door een van de partijen wordt bekendgemaakt en die van nature vertrouwelijk is vanwege de aard van de informatie en de omstandigheden van de bekendmaking.
    14. “API” betekent letterlijk Application Programming Interface. Een API maakt het mogelijk om andere systemen en software een ‘ingang’ tot het systeem van SalesDash te bieden. Met deze ingang kunnen verschillende systemen met elkaar communiceren en gegevens uitwisselen.
    15. “Publiek Domein” betekent de status van werken, zoals teksten, beelden, geluidsopnamen en programmatuur, waarbij de auteursrechten en aanverwante rechten, waaronder naburige rechten en databankenrechten, verlopen zijn of niet van toepassing zijn. Informatie die niet auteursrechtelijk of anderszins beschermd is en die dus door iedereen gebruikt mag worden.
    16. “AVG” betekent de Algemene Verordening Gegevensbescherming, deze wetgeving geldt in de hele Europese Unie.
  • Algemene bepalingen
    1. De voorwaarden zoals uiteengezet in de Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de levering van de Service en andere eventuele relevante producten en diensten door SalesDash.
    2. Door de Service af te nemen, aanvaardt de Abonnee de Algemene Voorwaarden, die van toepassing is op elk gebruik van de Service. De Algemene Voorwaarden zijn volledig van toepassing, tenzij anders vermeld in een specifieke schriftelijke overeenkomst met de Abonnee die duidelijk is ondertekend door een wettelijke vertegenwoordiger van SalesDash.
    3. Elke orderbevestiging die door de Abonnee wordt aangegaan, vormt een afzonderlijke overeenkomst, neemt deze Algemene Voorwaarden op evenals prijzen vermeld op de website van SalesDash. In geval van tegenstrijdigheid tussen de documenten heeft de volgende rangorde voorrang (in dalende volgorde van prioriteit): (1) De orderbevestiging; (2) Algemene Voorwaarden; en (3) Informatie en Prijzen vermeld op de website van SalesDash.
    4. De Service wordt alleen geleverd aan zakelijke Abonnees.
    5. Geen enkele concurrent van SalesDash mag de Service op enigerlei wijze gebruiken. SalesDash heeft het recht om elk abonnement, betaald of gratis, dat is besteld door of aangegaan met een concurrent vorm zonder waarschuwing of verantwoording of restitutie te beëindigen.
    6. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen in de SalesDash Algemene Voorwaarden.
  • Service en dienstverlening
    1. De Service van SalesDash stelt de Abonnee in staat om de prestaties van hun organisatie te meten en te optimaliseren in vergelijking met de door de Abonnee gedefinieerde doelen. De Service wordt geleverd als een abonnement in overeenstemming met de Overeenkomst.
    2. De Service van SalesDash is voortdurend in ontwikkeling en wordt geleverd “zoals het is” op elk gegeven moment.
    3. Onder voorbehoud van de rest van dit Artikel, garandeert SalesDash dat het zich redelijkerwijs zal inspannen om de Service te leveren: (i) wezenlijk in overeenstemming met de beschrijving ervan en voortdurend zonder significante onderbrekingen of vertragingen; en (ii) met redelijke zorg en vakmanschap. De garantie van SalesDash onder dit Artikel 3.c is onderhevig aan het gebruik van de Services door de Abonnee in overeenstemming met deze Overeenkomst onder normaal gebruik en normale omstandigheden tijdens de Abonnementsperiode.
    4. De Service kan onderhevig zijn aan fouten, storingen, onderbrekingen of andere problemen als gevolg van het gebruik van internet of openbare elektronische communicatienetwerken die worden gebruikt door de partijen of derden. De Abonnee erkent dat dergelijke risico’s inherent zijn aan cloudservices en dat SalesDash geen aansprakelijkheid heeft voor dergelijke fouten, storingen, onderbrekingen of andere problemen, en SalesDash geeft geen garantie voor een specifieke uptime van de Service. In geval van  storing of onderbreking van de Service zal SalesDash binnen een redelijke termijn een oplossing initiëren. De Abonnee zal SalesDash redelijkerwijs bijstaan. Voor zover toepasselijk onder Nederlandse wet- en regelgeving, geeft dit Artikel de enige en exclusieve remedie van de Abonnee aan (ongeacht de oorzaak, of het nu in contract, nalatigheid of anderszins is) voor enige schending van garanties in dit Artikel.
    5. De Abonnee erkent dat de garanties in dit Artikel onderhevig zijn aan de beperkingen uiteengezet in Artikel 8 en niet van toepassing zijn: (i) voor zover een fout in de Service voortvloeit uit (a) onjuiste werking of gebruik van de Service door de Abonnee of enige Licentie, (b) het gebruik van een van de Service anders dan waarvoor het is bedoeld, (c) het gebruik van een van de Service met andere software of services of op apparatuur waarmee het onverenigbaar is middels bijvoorbeeld API koppelingen, (d) elke handeling door een derde partij, (e) elke wijziging van de Service of (f) enige schending van de Overeenkomst door de Abonnee of Gebruiker; en (g) op enige Gratis proefversie, Beta-versies of Beta-functies en andere door SalesDash gratis aan de Abonnee verstrekte Services.
    6. De Abonnee erkent dat SalesDash geen aansprakelijkheid aanvaardt (ongeacht de oorzaak, hetzij onder contract, onrechtmatige daad, nalatigheid of anderszins) voor en geen garantie biedt dat:
  1. de Service zal voldoen aan de individuele behoeften van de Abonnee, al dan niet gecommuniceerd aan SalesDash;
  2. de werking van de Service niet onderhevig zal zijn aan kleine fouten of gebreken;
  3. de Service compatibel zal zijn met andere software of service of met enige hardware of apparatuur.
  1. Met uitzondering van hetgeen is uiteengezet in de Artikelen 3.c tot 3.f (inclusief) en onder voorbehoud van Artikel 7, worden alle garanties, voorwaarden, bepalingen, verplichtingen of verplichtingen, hetzij uitdrukkelijk of impliciet en inclusief enige impliciete voorwaarden met betrekking tot kwaliteit, geschiktheid of enig specifiek doel of vermogen om een specifiek resultaat te bereiken, worden uitgesloten voor zover toegestaan door de toepasselijke wet- en regelgeving.
  2. Alle persoonsgegevens op Licenties worden door de Abonnee verstrekt als de verwerkingsverantwoordelijke volgens de actuele AVG-regelgeving. SalesDash verwerkt persoonsgegevens namens de Abonnee in overeenstemming met de bepalingen uiteengezet in Bijlage A.
  3. Gratis proefversies en andere gratis verstrekte Services vallen onder dezelfde voorwaarden als betaalde Services met de volgende wijzigingen:
    1. Aan het einde van de proef-/gratis periode kan SalesDash alle gedurende die periode verzamelde gegevens zonder waarschuwing en zonder verantwoordelijkheid voor SalesDash verwijderen.
    2. Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Abonnee om alle gegevens die de Abonnee wil behouden van de systemen die door SalesDash worden geleverd, te exporteren en te beveiligen vóór het einde van een Gratis proefperiode.
    3. SalesDash verstrekt de Gratis proefperiode en eventuele andere gratis Services op basis van “zoals het is” en zonder garantie voor zover toegestaan door de wet.
    4. Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Abonnee om toegang te kopen tot minimaal dezelfde hoeveelheid Service die door de Abonnee is gebruikt voordat de Gratis proefperiode eindigt, als de Abonnee zijn toegang tot de Service en alle gedurende de Gratis proefperiode verzamelde gegevens wil behouden.
    5. SalesDash kan op elk moment en zonder kennisgeving de Gratis proefperiode met onmiddellijke ingang annuleren.
  1. Beta-versies of Beta-functies vallen onder dezelfde voorwaarden als betaalde Services met de volgende wijzigingen:
    1. De Abonnee begrijpt en stemt ermee in dat Beta-versies en Beta-functies worden geïmplementeerd en gebruikt voor experimenten en tests.
    2. SalesDash verstrekt Beta-versies, Beta-functies en andere gratis Services op basis van “zoals het is” en zonder garantie voor zover toegestaan door de wet.
    3. SalesDash kan op elk moment en zonder kennisgeving een Beta-versie of Beta-functie met onmiddellijke ingang annuleren.
    4. Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Abonnee om toegang te kopen tot een bijgewerkte Service als en wanneer SalesDash de Beta-versies en Beta-functies implementeert in de betaalde Service van SalesDash.
  1. Dit Artikel 3 blijft van kracht na beëindiging of vervaldatum van een Overeenkomst.
  • Prijzen en Betaling
    1. De Abonnee betaald de op dat moment geldende prijs voor de diensten van SalesDash, zoals vermeld op de website van SalesDash, tenzij anders vermeld in de Orderbevestiging of enige andere schriftelijke bevestiging.
    2. Alle prijzen zijn exclusief eventuele toepasselijke BTW, tenzij anders aangegeven, en eventuele toepasselijke BTW wordt toegevoegd aan de in rekening gebrachte prijs voor de Abonnee. Eventuele bijkomende belastingen of kosten die door een overheidsinstantie worden geheven, moeten door de Abonnee worden betaald, en SalesDash aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de afhandeling hiervan. Dergelijke belastingen of kosten kunnen aan de prijs worden toegevoegd indien van toepassing.
    3. SalesDash is gerechtigd de Abonnee te factureren voor eventuele transactiekosten die SalesDash maakt met betrekking tot betalingen die aan SalesDash worden gedaan onder deze Overeenkomst, met uitzondering van de standaardkosten voor (creditcard)transacties.
    4. Het abonnement, samen met eventuele toepasselijke kosten, belastingen of BTW, wordt in rekening gebracht en moet vooraf worden betaald volgens de voorwaarden zoals uiteengezet in de Orderbevestiging.
    5. Betaling kan worden gedaan met een automatische incasso of elektronische facturering zoals aangegeven in de Orderbevestiging. De Abonnee kan zijn betalingsmethoden niet wijzigen, tenzij dit van tevoren schriftelijk is overeengekomen met SalesDash.
    6. Als betaling wordt gedaan met een creditcard, moet de Abonnee te allen tijde ervoor zorgen dat SalesDash de bijgewerkte en geldige creditcardinformatie heeft, en stemt ermee in dat SalesDash eventuele bedragen in verband met het abonnement mag afschrijven van de rekening van de Abonnee. In geval van contractbreuk door de Abonnee stemt de Abonnee er uitdrukkelijk mee in dat SalesDash eventuele verschuldigde bedragen mag afschrijven van de creditcard van de Abonnee.
    7. De toepasselijke prijs is afhankelijk van het aantal licenties dat is gekoppeld aan de Service die aan de Abonnee wordt geleverd. De Abonnee garandeert dat hij SalesDash voorziet van een nauwkeurig en up-to-date aantal licenties, en de prijs wordt gebaseerd op dat aantal. Er wordt geen korting of restitutie verleend als het aantal licenties lager is dan door de Abonnee vermeld. De Abonnee moet SalesDash informeren als het opgegeven aantal licenties wordt overschreden of naar verwachting in de nabije toekomst zal worden overschreden.
    8. Als het aantal licenties het door de Abonnee opgegeven aantal overschrijdt, wordt de prijs dienovereenkomstig verhoogd. SalesDash behoudt zich het recht voor om de Abonnee in rekening te brengen voor eventuele extra licenties met ingang van de maand waarin ze voor het eerst verschenen als licenties.
    9. Het aantal licenties wordt bepaald door het maximale aantal licenties waarvoor SalesDash op enige dag tijdens de loop van een maand gegevens heeft ontvangen.
    10. Bij het bepalen van het aantal licenties is het niet relevant of een gebruiker is ingelogd op de Service of dat de gebruiker toegang heeft tot de Service. Bovendien is het niet relevant of de gebruiker wordt weergegeven op een van de dashboards die door de Service worden geleverd.
    11. Vertraging in de betaling wordt belast met 1,5% rente per maand of het maximumtarief toegestaan door de toepasselijke wettelijke bepalingen, afhankelijk van wat hoger is, vanaf de vervaldatum tot en met de datum van daadwerkelijke betaling.
    12. In geval van achterstallige betaling van meer dan 10 dagen vanaf de vervaldatum, of vanaf de datum van een onsuccesvolle afschrijving van een debet-/creditcard, behoudt SalesDash, zonder de andere rechten op wettelijke remedies te beperken, het recht voor om de Service af te sluiten zonder enige kennisgeving totdat de betaling is ontvangen. Bovendien heeft SalesDash het recht om te eisen dat een waarborgsom wordt betaald, de toekomstige betalingsvoorwaarden te wijzigen of de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, in overeenstemming met Artikel 7. De Abonnee heeft onder geen enkele omstandigheid recht op enige vergoeding of remedie als gevolg van de mogelijke onderbreking van de diensten.
    13. SalesDash verhoogt de prijs van de Service met ingang van 1 januari van elk jaar met 4%. Tijdens het voorgaande jaar. SalesDash kan ook op elk moment de prijs van de Service aanpassen met een opzegtermijn van 120 kalenderdagen aan de Abonnee.
  • Verplichtingen van de Abonnee
    1. De Abonnee garandeert dat hij SalesDash op de hoogte zal stellen van het verwachte en werkelijke aantal gebruikers met een licentie dat de Service gebruikt, evenals eventuele wijzigingen in dat aantal.
    2. Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Abonnee om ervoor te zorgen dat SalesDash slechts beperkte toegang heeft tot de wachtwoorden, gegevens en/of andere informatie van de Abonnee en alleen wat nodig is om de Service te leveren. Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Abonnee om ervoor te zorgen dat het gebruik van de Service door de Abonnee en de systemen van de Abonnee in overeenstemming zijn met (i) de interne richtlijnen van de Abonnee (ii) de lokale wetgeving, inclusief maar niet beperkt tot lokale privacywetten, en (iii) gebruikelijke en redelijke beveiligingsprocedures voor de bescherming van systemen en gegevens.
    3. De Abonnee verbindt zich ertoe de Service alleen te gebruiken zoals bedoeld, en zal geen onbevoegde partijen toestaan de Service te gebruiken of toegang te krijgen tot de Service die aan de Abonnee wordt geleverd. De Abonnee moet ervoor zorgen dat eventuele derden die toegang hebben tot het account van de Abonnee de voorwaarden en bepalingen van deze Overeenkomst volgen.
    4. De Abonnee erkent dat het de Abonnee verboden is de Service of enige gegevens die door de Service zijn geproduceerd of verkregen, door te verkopen, tenzij de Abonnee een afzonderlijke Partnerovereenkomst heeft met wederverkooprechten.
  • Vertrouwelijkheid
    1. Elke partij behoudt alle eigendomsrechten van haar vertrouwelijke informatie.
    2. Elke partij verbindt zich ertoe en waarborgt dat zij alle vertrouwelijke informatie met dezelfde zorg zal behandelen als de partij gebruikt om haar eigen vertrouwelijke informatie te beschermen.
    3. Alle vertrouwelijke informatie die door een van de partijen wordt verstrekt, mag uitsluitend worden gebruikt door de andere partij voor het doel van het leveren van de Service onder deze Overeenkomst en mag, behalve zoals vereist voor de uitvoering van deze Overeenkomst, niet aan derden worden bekendgemaakt zonder de voorafgaande toestemming van de verstrekking van die informatie.
    4. Het voorgaande is niet van toepassing op informatie die reeds onderdeel is van het Publiek Domein op het moment van verstrekking of die nadien openbaar wordt, anders dan door schending van deze Overeenkomst, of die moet worden bekendgemaakt door of aan een banktoezichthouder van enige regelgevende autoriteit, een auditor van de partijen bij deze, of door gerechtelijke of administratieve procedure of anderszins krachtens de toepasselijke wetgeving.
  • Redelijk Gebruik
      1. De Service legt over het algemeen geen beperkingen op aan de hoeveelheid gegevens of gecreëerde objecten binnen de Service, maar is onderworpen aan het principe van redelijk gebruik. Als de Abonnee aanzienlijk meer gebruikt in vergelijking met andere klanten van vergelijkbare omvang, behoudt SalesDash zich het recht voor om ofwel (1) de prijs te verhogen zolang het overmatige gebruik actief is of (2) van de Abonnee te eisen dat hij zijn gebruik binnen 14 dagen vermindert. In het geval dat de Abonnee op een manier overmatig gebruik maakt die van invloed is op andere klanten, kan SalesDash tijdelijk een deel van de Service van de Abonnee uitschakelen totdat het probleem is opgelost.
      2. Er zijn specifieke gebruikslimieten voor bepaalde functies.
  • Beperking van Aansprakelijkheid
    1. SalesDash is onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk voor enige gevolgschade, indirecte of bijzondere verliezen, inclusief maar niet beperkt tot operationele verliezen, verlies van winst, verlies van goodwill, verlies van omzet of soortgelijke verliezen die de Abonnee kan lijden.
    2. SalesDash is niet verantwoordelijk voor verlies of wijziging van de gegevens die door de Abonnee worden ontvangen of verzonden naar/van de Abonnee door gebruik te maken van de Service, noch is SalesDash verantwoordelijk voor verlies als gevolg van ongeautoriseerde toegang tot de gegevens en/of systemen van de Abonnee.
    3. SalesDash is niet verantwoordelijk voor beëindiging of stopzetting van levering door een derde partij wiens diensten zijn ontworpen om samen te werken met de diensten van SalesDash, dat wil zeggen, als een van de samenwerkingspartners van SalesDash ophoudt de benodigde gegevens te leveren die worden gebruikt of geïmplementeerd in de diensten van SalesDash.
    4. Onder voorbehoud van het overige in dit Artikel, zal de totale aansprakelijkheid van SalesDash (ongeacht of dergelijke aansprakelijkheid voortvloeit uit onrechtmatige daad, contract of op enige andere manier en al dan niet veroorzaakt door nalatigheid of misleiding of onder enige garantie) in alle omstandigheden beperkt zijn tot de bedragen die de Abonnee heeft betaald gedurende de laatste 12 maanden van de Abonnementsperiode.
    5. Ongeacht enige andere bepaling van de Overeenkomst zal de aansprakelijkheid van SalesDash op geen enkele manier beperkt zijn met betrekking tot het volgende:
  1. dood of persoonlijk letsel veroorzaakt door nalatigheid;
  2. fraude of bedrieglijke voorstelling van zaken; of
  3. enige andere verliezen die niet kunnen worden uitgesloten of beperkt door toepasselijk recht.
  1. Deze clausule blijft van kracht na beëindiging of afloop van de Overeenkomst.
  • Duur, degradatie en beëindiging van de Overeenkomst en abonnementen
    1. De Overeenkomst begint op de datum die door de partijen is overeengekomen zoals vermeld in de Orderbevestiging, of vanaf wanneer de Initiële Abonnementsperiode begint, wat zich het eerst voordoet, en gaat door totdat alle abonnementen die door de Overeenkomst worden beheerst zijn verlopen of zijn beëindigd. 
    2. De Initiële Abonnementsperiode van de Service onder de Overeenkomst wordt gespecificeerd in de Orderbevestiging.
    3. Elke Initiële Abonnementsperiode wordt automatisch verlengd voor dezelfde periode als de Initiële Abonnementsperiode, of voor 12 maanden, (“Verlengingsperiode”) tenzij de Abonnee schriftelijk binnen de opzegtermijn in overeenstemming met Artikel 9.h aan SalesDash heeft laten weten voor het einde van een dergelijke Initiële Abonnementsperiode, dat de Abonnee het abonnement niet wil verlengen. Als er geen schriftelijke opzegging wordt ontvangen binnen de genoemde opzegtermijn, zal automatisch een nieuwe Verlengingsperiode plaatsvinden.
    4. Beëindiging moet schriftelijk aan SalesDash worden gemeld, op tijd voor het einde van elke abonnementsperiode.
    5. SalesDash kan de Overeenkomst te allen tijde beëindigen, met ingang van 90 dagen na de kennisgeving van beëindiging. 
    6. SalesDash of de Abonnee kunnen de Overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen als de andere partij in materiële schending van de Overeenkomst is, bijvoorbeeld gebrek aan betaling door de Abonnee, wederverkoop, enz., en niet binnen 30 dagen na ontvangst van kennisgeving van de schending en de intentie om de Overeenkomst te beëindigen, de schending heeft verholpen. Als de schending niet kan worden verholpen, of als een partij het onderwerp wordt van een verzoekschrift in faillissement of enige andere insolventieprocedure, kan de niet-schendende partij de Overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen.
    7. SalesDash behoudt zich het recht voor om betaling van de volledige Abonnementsperiode vooraf te eisen als de Overeenkomst wordt beëindigd door de Abonnee of beëindigd door SalesDash vanwege de schending van de Overeenkomst door de Abonnee.
    8. Onder voorbehoud van Artikel 9.c kan de Overeenkomst te allen tijde door de Abonnee worden beëindigd.
      1. met 30 dagen schriftelijke kennisgeving voor het einde van een Verlengingsperiode, als de Verlengingsperiode één maand is of;
      2. met 90 dagen schriftelijke kennisgeving voor het einde van elke Initiële Abonnementsperiode of Verlengingsperiode in elk ander geval.
  • Intellectuele Eigendomsrechten
    1. SalesDash behoudt uitdrukkelijk alle rechten op haar intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot SalesDash en de Service, en er worden geen rechten verleend aan de Abonnee en zijn Licentie, tenzij uitdrukkelijk vermeld in deze Algemene Voorwaarden.
    2. SalesDash behoudt alle rechten op de Service en op eventuele wijzigingen of aanpassingen die aan de Diensten zijn aangebracht, zelfs indien deze specifiek voor de Abonnee zijn gemaakt. SalesDash bezit en kan dergelijke wijzigingen en aanpassingen vrijelijk gebruiken, wijzigen, licentiëren of verkopen, aan en met andere klanten en derden vóór, tijdens en na de Overeenkomst.
    3. De Abonnee stemt ermee in SalesDash een royaltyvrije, niet-exclusieve licentie te verlenen om de naam, het logo en de openbare contactgegevens van de Abonnee te gebruiken en te delen voor marketing- en netwerkdoeleinden, inclusief maar niet beperkt tot gebruik op de website van SalesDash en op zakelijke netwerk- en/of sociale media-accounts van derden, waarbij het publiek wordt geïnformeerd dat de Abonnee een klant is bij SalesDash.
    4. Dit Artikel blijft van kracht na beëindiging of afloop van de Overeenkomst.
  • Kennisgevingen
    1. Alle kennisgevingen, facturen of andere berichten van SalesDash aan de Abonnee worden verzonden naar het e-mailadres dat door de Abonnee is verstrekt. De Abonnee is verantwoordelijk voor het altijd hebben van een functioneel e-mailadres, en het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Abonnee om SalesDash te informeren over hun te allen tijde geldige e-mailadres. Elk bericht, factuur, kennisgeving of iets dergelijks dat door SalesDash naar het door de Abonnee verstrekte e-mailadres wordt gestuurd, wordt beschouwd als ontvangen door de Abonnee met ten minste dezelfde juridische status als wanneer het per gewone post was ontvangen.
    2. Alle kennisgevingen van de Abonnee aan SalesDash met betrekking tot contractbreuk, privacy en gegevensbescherming moeten worden gestuurd naar het officiële e-mailadres van SalesDash, info@salesdash-app.com.
  • Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden
    1. Als de Abonnee wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet kan accepteren, moet de Abonnee hiervan uiterlijk aan SalesDash melden vóór het einde van de kennisgevingstermijn van 30 dagen. Als er geen kennisgeving wordt gegeven door de Abonnee binnen de kennisgevingstermijn van 30 dagen, treedt de nieuwe Algemene Voorwaarden in werking vanaf het einde van de kennisgevingstermijn.
    2. Als SalesDash binnen de kennisgevingstermijn een melding ontvangt dat de wijzigingen niet kunnen worden geaccepteerd, heeft SalesDash het recht om vrijelijk te kiezen tussen het blijven leveren van de Service op de oorspronkelijke Algemene Voorwaarden of om de Overeenkomst met de Abonnee te beëindigen.
  • Overige Algemene Bepalingen
    1. De Abonnee en de ondertekenaar van de Abonnee verklaren dat zij wettig zijn toegetreden tot de Overeenkomst en daartoe de wettelijke bevoegdheid hebben, en dat eventuele ondertekenaars de wettelijke capaciteit hebben om de relevante partij te binden.
    2. Geen enkele vertraging of het nalaten om een recht uit te oefenen onder de Overeenkomst zal worden beschouwd als afstand van dat recht.
    3. Indien een bepaling van de Overeenkomst in strijd wordt bevonden met de wet, wordt de bepaling als nietig en zonder gevolg beschouwd, en blijven de overige bepalingen van de Overeenkomst van kracht.
  • Overdracht van rechten 
  • De Abonnee mag geen van zijn rechten en verplichtingen onder de Overeenkomst overdragen zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van SalesDash, die SalesDash niet onredelijk mag weigeren.
  • SalesDash kan zijn rechten en verplichtingen volgens de Overeenkomst en/of individuele abonnementen onder de Overeenkomst overdragen zonder de toestemming van de Abonnee aan een gelieerde onderneming of in verband met een fusie, overname, bedrijfsreorganisatie of verkoop van al zijn of een deel van zijn activa.
  • Onder voorbehoud van het voorgaande zal de Overeenkomst bindend zijn en ten goede komen aan SalesDash en de Abonnee, hun toegestane rechtverkrijgenden en hun respectieve opvolgers.
  1. Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
    1. De Overeenkomst en alle geschillen, claims of rechtszaken die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst of de Service zullen uitsluitend worden beslecht in overeenstemming met het Nederlandse recht. De exclusieve locatie voor een dergelijk geschil zal de rechtbank in Amsterdam, Nederland zijn, waarbij de voertaal Nederlands is.

BIJLAGE A – VERWERKERSOVEREENKOMST

  • Verwerking van Persoonsgegevens
  1. Rollen van de partijen: de partijen erkennen en zijn het ermee eens dat wat betreft de verwerking van persoonsgegevens, de Abonnee de Verwerkingsverantwoordelijke is, SalesDash de Verwerker is, en dat SalesDash Sub-verwerkers zal inschakelen overeenkomstig de vereisten uiteengezet in Artikel 5 “Sub-verwerkers” hieronder.
  2. Verwerking van Persoonsgegevens door de Abonnee: De Abonnee zal bij het gebruik van de Service Persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met de eisen van de wetgeving inzake gegevensbescherming i.e. De AVG. Voor alle duidelijkheid dienen de instructies van de Abonnee voor de verwerking van persoonsgegevens in overeenstemming te zijn met de wetgeving inzake gegevensbescherming. De Abonnee draagt de volledige verantwoordelijkheid voor de nauwkeurigheid, kwaliteit en wettigheid van de persoonsgegevens en de wijze waarop de Abonnee de persoonsgegevens heeft verkregen.
  3. Verwerking van Persoonsgegevens door SalesDash. SalesDash zal Persoonsgegevens alleen verwerken op basis van gedocumenteerde instructies van de Abonnee, tenzij vereist door Nederlandse wetgeving waaraan SalesDash onderworpen is. In dat geval zal SalesDash de Abonnee op de hoogte stellen van deze wettelijke verplichting vóór de verwerking. 
  4. Informatieplicht van SalesDash: SalesDash zal de Verwerkingsverantwoordelijke onmiddellijk informeren indien de instructies van de Verwerkingsverantwoordelijke naar het oordeel van SalesDash in strijd zijn met de AVG.  
  5. Details van de Verwerking: Het onderwerp van de verwerking van persoonsgegevens door SalesDash is de uitvoering van de Service. De duur van de verwerking, de aard en het doel van de verwerking, de soorten persoonsgegevens en categorieën van betrokkenen die worden verwerkt, zijn gespecificeerd in Bijlage B (Details van de Verwerking).
  • Rechten van de Betrokkenen
  1. SalesDash zal, rekening houdend met de aard van de verwerking, de Abonnee zoveel mogelijk bijstaan door passende technische en organisatorische maatregelen te nemen, met de verplichting van de Abonnee om te reageren op verzoeken voor de uitoefening van de rechten van de betrokkenen zoals vastgelegd in Hoofdstuk 3 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
  2. SalesDash zal de Abonnee bijstaan in het naleven van de verplichtingen van de Abonnee krachtens Artikel 32-36 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, rekening houdend met de aard van de verwerking en de informatie die beschikbaar is voor SalesDash, zoals bedoeld in Artikel 28 (3) f.
  3. Indien de Abonnee de hulp van SalesDash nodig heeft om te voldoen aan de verplichtingen uiteengezet in Artikel 32-36, behoudt SalesDash het recht om de Abonnee redelijke kosten in rekening te brengen die verband houden met de assistentie, inclusief de uren besteed door personeel van SalesDash.
  • Personeel van SalesDash
  1. SalesDash zal ervoor zorgen dat haar personeel dat betrokken is bij de verwerking van persoonsgegevens op de hoogte is van de vertrouwelijke aard van de persoonsgegevens, de vereiste training heeft ontvangen over hun verantwoordelijkheden en schriftelijke geheimhoudingsovereenkomsten heeft ondertekend. SalesDash zal ervoor zorgen dat dergelijke geheimhoudingsverplichtingen overleven na beëindiging van de personeelsbetrokkenheid.
  2. SalesDash zal redelijke stappen ondernemen om de betrouwbaarheid van alle personeelsleden van SalesDash die betrokken zijn bij de verwerking van persoonsgegevens te waarborgen.
  3. SalesDash zal ervoor zorgen dat de toegang tot persoonsgegevens beperkt is tot personeel dat diensten verricht in overeenstemming met de Overeenkomst.
  • Beveiliging van Verwerking
  1. SalesDash zal alle maatregelen implementeren die vereist zijn door Artikel 32 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, inclusief passende technische en organisatorische maatregelen, om een veiligheidsniveau te waarborgen dat past bij deze risico’s.
  • Sub-verwerkers
  1. SalesDash zal voldoen aan de voorwaarden zoals vermeld in Artikel 28 (2) en (4) van de Algemene Verordening Gegevensbescherming om een andere Gegevensverwerker (Sub-verwerker) te gebruiken.
  2. SalesDash houdt een bijgewerkte lijst van Sub-verwerkers bij op deze link: https://salesdash-app.nl/subverwerkers/.
  3. De Abonnee geeft SalesDash algemene goedkeuring om de Sub-verwerkers te gebruiken die zijn gedefinieerd in de link in Artikel 5.b.
  4. SalesDash zal de verwerkingsverantwoordelijke op de hoogte stellen als SalesDash nieuwe sub-verwerkers ontvangt. SalesDash behoudt zich het recht voor om binnen zeven werkdagen hiervan op de hoogte te stellen.
  5. De Abonnee kan bezwaar maken tegen het gebruik van een nieuwe Sub-verwerker door SalesDash door SalesDash onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de kennisgeving van SalesDash volgens het mechanisme uiteengezet in Artikel 5.d.
  6. Indien de Abonnee bezwaar maakt tegen een nieuwe Sub-verwerker, zoals bedoeld in Artikel 5.f, zal SalesDash redelijke inspanningen leveren om de Abonnee een wijziging in de Service beschikbaar te stellen of een redelijke commerciële wijziging aan te bevelen aan de configuratie van de Abonnee, of het gebruik van de bepaalde componenten van de Service te vermijden om de verwerking van persoonsgegevens door de betwiste nieuwe Sub-verwerker te voorkomen zonder de Abonnee onredelijk te belasten.
  7. Indien SalesDash niet in staat is om een dergelijke wijziging binnen een redelijke termijn beschikbaar te stellen, die niet langer mag zijn dan dertig (30) dagen, kan de Abonnee de Overeenkomst beëindigen. SalesDash zal de Abonnee de vooruitbetaalde vergoedingen terugbetalen die de rest van de looptijd van de Overeenkomst dekken na de effectieve datum van beëindiging.
  8. SalesDash is volledig aansprakelijk voor de daden en nalatigheden van haar Sub-verwerkers, in dezelfde mate als SalesDash aansprakelijk zou zijn indien zij de diensten van elk van de Sub-verwerkers uitvoert, behalve zoals anders uiteengezet in de Overeenkomst.
  • Overdracht van informatie naar derde landen of internationale organisaties
  1. SalesDash mag persoonsgegevens alleen verwerken op basis van gedocumenteerde instructies van de Abonnee, inclusief wat betreft de overdracht en interne gebruik van persoonsgegevens naar derde landen of internationale organisaties, tenzij vereist onder EU-wetgeving of nationale wetgeving van de lidstaten waaraan SalesDash is onderworpen. In dat geval zal SalesDash de Abonnee op de hoogte stellen van deze wettelijke verplichting vóór de verwerking, tenzij een bevoegde rechtbank om redenen van belangrijke maatschappelijke belangen dergelijke kennisgeving verbiedt, in overeenstemming met Artikel 28 (3) a van de AVG. 
  2. Als de lijst van Sub-verwerkers in overeenstemming met Artikel 5.b bedrijven bevat die zijn gevestigd in derde landen, keurt de Abonnee, door de Overeenkomst te ondertekenen, of met betrekking tot een toevoeging aan de lijst van Sub-verwerkers door geen bezwaar te maken tegen die Sub-verwerker overeenkomstig Artikel 5, het gebruik van deze Sub-verwerkers door SalesDash goed, voor de verwerking van persoonsgegevens, nu en in de toekomst.
  • Meldingen van inbreuken
  1. SalesDash beschikt over beleid voor incidentbeheer en zal de Abonnee onverwijld op de hoogte stellen nadat zij op de hoogte is gekomen van de onbedoelde of onwettige vernietiging, verlies, wijziging, ongeoorloofde openbaarmaking of toegang tot Abonnee-gegevens, inclusief persoonsgegevens, verzonden, opgeslagen of anderszins verwerkt door SalesDash of haar Sub-verwerkers waarvan SalesDash op de hoogte is geworden (een “Incident met betrekking tot klantgegevens”).
  2. SalesDash zal redelijke inspanningen leveren om de oorzaak van een dergelijk Incident met betrekking tot klantgegevens te identificeren en stappen te ondernemen die SalesDash noodzakelijk en redelijk acht om de oorzaak van een dergelijk Incident met betrekking tot klantgegevens te herstellen, voor zover de herstelmaatregelen binnen de redelijke controle van SalesDash vallen. De verplichtingen hierin zijn niet van toepassing op incidenten die zijn veroorzaakt door de Abonnee.
  3. SalesDash is verplicht de Abonnee informatie te verstrekken over dergelijke inbreuken, binnen 48 uur na de inbreuk, zodat de Abonnee de toezichthoudende autoriteit binnen 72 uur kan informeren, zoals vereist door Artikel 33 (1) van de AVG.
  • Verwijderen en ophalen van informatie
  1. Bij beëindiging van de Services is SalesDash verplicht alle persoonsgegevens te verwijderen of aan de Abonnee terug te geven, evenals bestaande kopieën, tenzij de Europese Unie of nationale wetgeving de retentie van persoonsgegevens voorschrijft.
  • Audit
  1. SalesDash zal de Abonnee alle informatie ter beschikking stellen die nodig is om naleving van Artikel 28 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming aan te tonen en audits mogelijk maken, inclusief inspecties uitgevoerd door de Abonnee of een andere auditor die door de Abonnee is gemachtigd.
  2. SalesDash is verplicht om te voldoen aan Artikel 58 van de AVG, waarbij de bevoegdheden van de toezichthoudende autoriteiten worden erkend.
  3. Alle audits door de Abonnee moeten minimaal 72 uur van tevoren worden aangekondigd en mogen niet interfereren met de medewerkers van SalesDash of hun dagelijkse taken.
  4. De Abonnee zal alle eigen kosten dragen die verband houden met de audit.

BIJLAGE B – VERWERKERSOVEREENKOMST

  • Aard en Doel van Verwerking
  1. SalesDash zal Persoonsgegevens verwerken zoals vereist is voor het uitvoeren van de Diensten zoals bepaald in de Overeenkomst, zoals verder gespecificeerd in de Documentatie, en zoals verder geïnstrueerd door de Abonnee bij het gebruik van de Diensten.
  • Duur van de Verwerking
  1. Onder voorbehoud van Artikel 8 van Bijlage A, zal SalesDash Persoonsgegevens verwerken gedurende de looptijd van de Overeenkomst, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
  • Categorieën van Betrokkenen
  1. De Abonnee kan via de Service Persoonsgegevens aan SalesDash verstrekken, waarvan de omvang wordt bepaald en gecontroleerd door de Abonnee naar eigen goeddunken, en die onder meer kunnen omvatten, maar niet beperkt zijn tot Persoonsgegevens met betrekking tot de volgende categorieën van betrokkenen: Potentiële klanten, klanten, zakenpartners en leveranciers van de Abonnee (die natuurlijke personen zijn), Werknemers of contactpersonen van potentiële klanten, klanten, zakenpartners en leveranciers van de Abonnee, Werknemers, agenten, adviseurs, freelancers van de Abonnee (die natuurlijke personen zijn), Licentiehouders van de Abonnee die gemachtigd zijn door de Abonnee om Service te gebruiken
  • Soorten Persoonsgegevens
  1. De Abonnee kan via de Service Persoonsgegevens aan SalesDash verstrekken, waarvan de omvang wordt bepaald en gecontroleerd door de Abonnee naar eigen goeddunken, en die onder meer kunnen omvatten, maar niet beperkt zijn tot de volgende categorieën van Persoonsgegevens:
  • Voornaam en achternaam van de medewerker van Abonnee
  • Email adres van medewerker van Abonnee
  • Moment van een telefoongesprek
  • De tijdsduur van een telefoongesprek
  • Het resultaat van een telefoongesprek
  • Moment van een verkooptransactie
  • Propositie van een verkooptransactie
  • Verbruiksinformatie van een verkooptransactie (bijv. verbruik in kwh, m3)